zaterdag 14 juni 2014

Fietsen in de natuur!

Eindelijk was er vanmiddag weer eens tijd om een uurtje of wat te borduren! Dat was hard nodig ook anders had ik nooit de deadline gehaald. Voor de regenboogkussens zou ik dit keer een lapje voor Beppie maken. Beppie houdt van een heleboel dingen en vooral van fietsen in de natuur! Nu zou je denken hoe kom je in vredesnaam zo snel aan een borduurpatroontje van fietsen in de natuur? En toen was het lot mij nu eens gunstig gezind! Want in de Amsterdamse jordaan zit een heel leuk handwerkwinkeltje. In een knus straatje ergens tussen de Westertoren en het koninklijk paleis. Ze hebben er niet alleen borduurstoffen en borduurzijde maar ook allerlei gezellige en kleurige wolletjes. Katoentjes natuurlijk ook te kust en te keur. Er staan aardige dames die je wegwijs maken als je er niet uitkomt en het is gewoon gezellig. Laatst was ik daar omdat ik borduurstof nodig had en was er toevallig uitverkoop van allerlei borduurpatroonbladen. Daar heb ik eens even heerlijk in zitten grasduinen. En dat mag daar. Je pakt er een stoel bij en gaat gezellig door de bakken. Het leek me namelijk wel handig om wat patroontjes op voorraad te hebben. Ik trof daar naast wat Amsterdamse gezelligheid een leuk Deens patroonboekje aan van ene mevrouw Bengtsson met schattige tafereeltjes. Laat daar nu ook een mini schilderijtje in staan van fietsen in de natuur? Kwam dat even goed uit toen ik de oproep zag van Beppie. 

Helaas vlotte het werk door allerlei andere beslommeringen niet zo vlot als ik had gewild. De andere borduursters hebben hun lapje allang ingeleverd en de dame die het kussen in elkaar gaat zetten met vast weer een prachtig patchwork, loopt natuurlijk elke dag tandenknarsend naar de brievenbus in de hoop dat de post het lapje van dat mens uit Amsterdam brengt zodat zij aan de slag kan. Nou hij komt eraan hoor! Na al die zenuwslopende-examen-uitslag-uren was het heerlijk om even alleen maar kruisjes te hoeven tellen en mooie kleurtjes uit te zoeken. 

Ik kwam al bijna weer in de verleiding om me direct weer in te schrijven op een nieuw project, want ik heb nog meer leuke patroontjes, maar eerst moet ik nu echt serieus aan de studie, anders komt die ellendige scriptie nooit af en tenslotte wil ik dat papiertje met het woord diploma toch echt hebben.

2 opmerkingen:

  1. geweldig ik heb weer genoten van je Anne mooi verhaal en tot slot de kers op de taart ,
    fietsen in de natuur erg mooi en nu op sturen kan dame 2 aan de slag niet waar .
    liefs Xxxxx Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anne wat leuk weer geschreven, ik geniet elke keer weer en zie de beelden voor me.
    Je borduurwerk is erg leuk geworden. Oja

    BeantwoordenVerwijderen