zondag 13 september 2015

Kokoskoeken ipv kransen


I


Ik was dus niet in het bezit van glucosestroop en daarom neusde ik maar eens rond op het wereldwijdeweb voor een ander recept. Nou daar waren er plenty van. Van simpele recepten met alleen kokos, eiwit en suiker tot uitgebreidere recepten waar ook meel en boter aan te pas kwam naast alle eerdere genoemde ingrediƫnten.

Ik kocht in de supermarkt een zakje kokos omdat ik een recept had gevonden van kabeljauw in repen gesneden en ge paneerd in kokos. Dat leek me wel een fijn recept voor komende week. Zo'n zakje kokos is dan natuurlijk teveel en ik bedacht op dat moment dus dat ik van de rest wel kokoskransen kon bakken. En zo geschiedde!

Uiteindelijk gebruikte ik het recept wat achter op het zakje kokos stond. Zie het resultaat op de foto. Het zijn koekjes geworden en geen kransen. Ze zien er uit als kleine pannenkoeken maar ze smaken wel lekker. 

Nee voor de echte kokoskransen van Jannie en Robert moet ik toch achter glucosestroop en ouwel aan. Nu ga ik binnenkort met mijn nichtje van 11 naar een mooie, grote kookwinkel in Hilversum, want mijn nichtje heeft bedacht dat ze later een eigen kookwinkel wil beginnen en daarom heb ik haar een middagje snuffelen in een van mijn favoriete kookwinkels beloofd. Ze hebben daar een hele grote bakafdeling en  zullen ze me vast aan glucosestroop en ouwel kunnen helpen. 

Zo en nu ga ik een fijn kopje koffie zetten voor mijn echtgenoot en mezelf en hem eens trakteren op een eigengebakken koekje! En vanavond weer opnieuw genieten van Martine, de negen overgebleven bakkers en Jannie&Robert! 

1 opmerking: