donderdag 17 december 2015

Borrel

Nu we langzaam maar zeker op de kerst afstevenen gaat die mallemolen weer draaien merk ik. Iedereen is druk, druk en nog drukker. Er is nauwelijks tijd om even met een kopje koffie bij te kletsen. Iedereen moet nog van alles doen. De kans dat je een familielid, vriend of vriendin aan de telefoon treft dezer dagen is uiterst klein. Het is nog makkelijker om een giraf uit Artis te ontvoeren. Iedereen is onderweg. Als het niet is om cadeautjes te kopen of karrenvrachten boodschappen in te slaan dan zijn we wel op een kerstborrel!

Want zo vlak voor kerst moet er nog van alles gevierd worden op school of op het werk of op de hobbyclub of de visvereniging, noem maar op. Zo tegen kerst kruipen we allemaal bij elkaar en we heffen het glas, eten we ons vol aan kleffe hapjes en wauwelen we met elkaar over onzindingen. Nou ja dat laatste mag ik zelf ook graag doen.

Ik begrijp dat niet eigenlijk, waarom moeten  al die borrels juist voor de kerst? Het is toch al zo'n drukke periode en dan moet je ook nog opgedoft naar een kerstborrel. En erger nog na de kerst naar de nieuwjaarsborrel. Kunnen we niet afspreken dat we dat in 2016 anders gaan doen. Dat we bijvoorbeeld een midden maart borrel doen of een fit februari feest of een mei meeting. Gewoon een beetje creatief zijn. 

Dan hebben we na de kerstdagen en de oliebollen op nieuwjaar tenminste nog iets om naar uit te kijken. Het hoeft dan niet allemaal in een maand gepropt te worden. Kun je die kerstcadeautjes tenminste eens op je gemak uitzoeken. Kun je ook nog eens mooi opdoffen in die kerstjurk op een ander tijdstip. Het scheelt ook ontzettend veel calorieën en dan hoeven we in januari niet allemaal op dieet. Kunnen alle goede voornemens direct de prullenbak in. 

Nou ja het is zo maar een overpeinzing. Iedereen moeten maar borrelen wanneer ze willen borrelen.

2 opmerkingen:

  1. O, dat is een stukje naar mijn hart! Ik haat al die verplichtingen en sinds een paar jaar weiger ik ook echt er aan mee te doen.
    En dat geeft toch een stuk rust! Ik doe alleen maar wat ik fijn vind en het bevalt me prima. Ik kan het echt iedereen aanbevelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahaha ik doe mee!!! is toch ook veel lekkerder lkkr buiten int zonnetje bijv.........
    en ik doe ook mee als je die giraf gaat ontvoeren!!! whahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen