zondag 31 januari 2016

Borduurtje



Dit keer mocht ik een paar klompen borduren voor de Regenboogkussens. Helaas lukt het me niet meer om een foto te plaatsen van de klompen. :-(

Het verzoek was Oud Hollandse taferelen en toen bleek dat de tulpen al vergeven waren heb ik me op de klompen gestort. Het patroon kreeg ik in de mailbox van een medeborduurster. 

Het is niet alleen leuk om te borduren maar de samenwerking met een aantal dames die je helemaal niet kent en met wie je alleen contact hebt per mail of via de Regenboogsite, is ook heel leuk. Als je om een patroontje verlegen zit hoef je maar te kikken en hup het zit al bijna in je mailbox. Zo gezellig. Het kussen voor Cockie was een spoedkussen omdat deze mevrouw ernstig ziek is. Ik hoop dan maar dat onze borduursels snel verwerkt kunnen worden tot een mooi kussen en dat ze er nog van kan genieten. 

Ondertussen ga ik weer verder met de trui voor de Keniaanse kleuter. Dat is een project waar geen eind aan lijkt te komen. Toch heb ik nu voor- en achterpand af en een groot gedeelte van de eerste mouw. Nu zijn die niet zo groot voor een kleuter dus even stug doorbreien en dan kan ook deze trui opgestuurd worden. 


Eigenlijk wil ik hem wel graag af hebben want over twee weken begint mijn haak cursus in Amsterdam. Daar heb ik heel erg zin in en dan zal er van breien ook niet veel komen. Dus maar flink aan de bak. 

Ondertussen zag ik op pinterest alweer een schattig borduurpatroon van een boekenlegger in Oud Hollandse stijl. Ik moest direct aan mijn nichtje denken. Zij is elf en dol op Ik hou van Holland en gaat naar de middelbare school in september. Ze krijgt interesse in handwerken want steeds vaker komt ze mijn borduurtjes bewonderen en wil ze weten hoe het werkt. Zelf is ze bezig met een muts te breien op zo'n breiring. Echt een leuk ding maar het schiet niet erg op. Ik was al een plannetje aan het maken om voor haar die boekenlegger te borduren voor haar verjaardag. Maar nu eerst die kleutertrui af. Hup aan de brei...........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten