zondag 17 april 2016

Borduurtje (Viooltjes)

Ik ben dol op viooltjes, aan het begin van de lente brengen ze heel dapper al wat kleur in de tuin en ook in de winter staan ze hun mannetje. Kortom een bloemetje waar je op kunt bouwen. Of het nu grootbloemige exemplaren zijn of lieftallige bosviooltjes, ik heb ze allemaal in mijn hart gesloten. 

Toen de regenboogkussens dan ook een borduurtje van een blommetje vroegen voor Ineke was de keus snel gemaakt. Ik meldde mij aan voor een lapje voor Ineke en ging op zoek naar een patroontje van viooltjes. De lente was immers in aantocht. (D.e aanvraag was half maart)

Op pinterest kwam het een na het andere patroon van viooltjes voorbij en het was nog moeilijk kiezen. Nu moet een patroon voor de regenboogkussens aan bepaalde voorwaarden voldoen dus niet ieder viooltje voldeed aan de eisen, maar uiteindelijk vond ik een mooie. Het was een patroontje uit Finland dus de beschrijving kon ik niet lezen, maar dat was ook helemaal niet nodig met een duidelijke teltekening. Er stonden wel kleuren bij aangegeven, maar geen kleurnummers en daarom kon ik naar hartelust uit mijn eigen voorraad kiezen. Dat is altijd een leuk karweitje en na enig wikken en wegen, en in overleg met mijn dochter die een goed gevoel voor kleur heeft, ging ik aan de slag.

Het was afgelopen week door de onverwachte ziekenhuis perikelen nog even spannend of ik het lapje wel op tijd af ging krijgen, maar dit weekend heb  ik alles op alles gezet en vanavond om zes uur was het af! Ik heb er gauw de strijkbout over gehaald en hem op de kiek gezet. Morgen gaat hij op de post en totdat zich een nieuw borduurtje aandient ga ik lekker verder aan de haak!

2 opmerkingen:

  1. Ja, het is een hartstikke echt viooltje geworden!
    Hier nog zo'n liefhebber, het is zo'n dankbaar plantje en je hebt er zo lang plezier van...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig zo mooi weer Anne ,en dat voor het goede doel .
    super !!
    liefsxxxxxJohanna.

    BeantwoordenVerwijderen