vrijdag 8 juli 2016

De dag van.......

Vorige week zat ik in de auto toen ik op de radio hoorde dat het de dag van de komkommer was. Wat een flauwekul dacht ik nog. Moet je op de dag van de komkommer dan een extra komkommer naar binnen stouwen of versier je je komkommer en krijgt hij dan een ere plaatsje in de fruitschaal. 

Het liet me toch niet los en s'avonds googelde ik eens en wat bleek, het stikt van de dagen van de....
Op de dag van de komkommer was het ook de dag van de pasta salade! Ja echt en ik heb die dag toevallig wel pasta gegeten maar dus geen komkommer. 

De afgelopen week had ik elke dag wel een dag van de...... 
Maar dan op het persoonlijke vlak. Maandag was het bijvoorbeeld de dag van de sportschool. Nu dat behoeft geen uitleg.

Dinsdag was het de dag van de smurrie. Ik was samen met een collega op stap die dag en we deden twee vestigingen aan. Toen we bij de tweede uitstapten kwam het met bakken uit de lucht, gauw naar binnen dus. Ik had die dag een rok aan en geen idee hoe het komt maar mijn linker kuit bleek onder de modder te zitten. Gelukkig was er een kraan in de buurt en was het leed snel geleden. Eenmaal thuis was ik aan de kook toen mijn voet er akelig rood uit zag. Ik had bij mijn weten geen messen laten vallen dus bloed kon het niet zijn. Bleek er een stukje rode biet op mijn voet te zijn gevallen. Een deserteur die de pan niet in wilde en zich angstvallig aan mijn voet had vastgeklampt. Niet alleen bovenop mijn voet maar ook onder mijn voet, waardoor de keukenvloer dus onder de rode vlekken zat. Zo ging de dag van de smurrie naadloos over in de avond van de dweil. 

Woensdag was mijn persoonlijke dag de dag van de administratie en bleek het ook de internationale dag van het zoenen te zijn. Ja echt. Ook hier was het mij niet geheel duidelijk hoe dat dan in zijn werk moest gaan. Was het dan de bedoeling dat je iedereen die je tegenkomt maar direct vol op de mond zoent (brr getsie) of mag je dat op zo'n dag dan helemaal zelf weten. Ik besprak het met mijn echtgenoot en die vond absoluut niet dat je zomaar iemand moest zoenen, hij had liever dat ik me tot een persoon beperkte en hij bood zich aan als object. Nou ach wat doe je dan? 

Donderdag was de dag waarop Frankrijk van Duitsland won. Normaal boeit mij dat in het geheel niet, maar nu ik een Franse schoondochter heb is het niet meer dan logisch dat we voor het Franse team zijn.

Vandaag was het pesoonlijk een belangrijke dag, want vandaag is het de dag van de diploma-uitreiking. Vanmiddag moesten wij ons om vier uur op de school van dochter melden alwaar zij het felbegeerde VWO diploma in ontvangst mocht nemen. Mensenkinderen wat een mijlpaal. Dat is wel even iets om bij stil te staan en heel erg trots op te zijn. 

Voor de komende twee dagen hoop ik heel erg dat het twee dagen van de zon worden. Gewoon lekker een beetje zon om in te zitten en van te genieten. Maandag is het dan alweer de dag van de wereldbevolking. Ook leuk maar ook hier weer geen idee wat er van me verwacht wordt, maar dat is van later zorg.

Voorlopig is het nog de dag van de diploma-uitreiking en ga ik daar nog even heerlijk van genieten samen met het gezin en een glaasje rosé. Proost!
 


1 opmerking:

  1. Hoera, het is vandaag! Mooie mijlpaal, wij hadden deze week ook de diploma-uitreiking. Een echt tissue-momentje, hé!
    En ik hoop ook op die twee dagen van de zon :-)
    Groetjes en fijn weekend!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen