dinsdag 12 juli 2016

Pokemon Go!

Dus als ik het goed begrijp bedenkt een of andere spelletjesboer een spelletje waarmee je een soort van rare wezentjes dient te vangen met je mobiele telefoon? Ik denk in plaatjes dus als ik dat hoor of lees dan zie ik mensen op straat achter die wezentjes aanrennen met een schepnetje aan hun telefoon, maar zo werkt het blijkbaar dus niet.

De afgelopen dagen kwam de naam Pokemon wel erg vaak in het nieuws en ook op twitter tierde het welig. Ik hou niet van spelletjes maar ben wel vreselijk nieuwsgierig dus zocht ik maar eens uit waar het allemaal om ging.

Een spelletjesboer dus, die bedacht heeft dat je via je telefoon virtuele snuitertjes kunt vangen. Je loopt dus door de supermarkt en kijkt op je schermpje en in plaats van het pak melk zie je pikachu die tegen een halve liter karnemelk leunt. Geen idee hoe het dan in zijn werk gaat maar dan moet je dus de koeling inspringen om pikachu te vangen. Het lijkt me een raar idee om daar achter te staan en dat jij dan niet mee doet en dat je dan mensen ineens tussen de melk en de vla pakken ziet duiken. 

Raar toch dat volwassen mensen zo opgewonden worden van zulke gekke spelletjes. We hebben blijkbaar niks beters te doen. Zo hoorde ik gister een verhaal van hele hordes mensen die met hun telefoon in de aanslag het VU ziekenhuis binnenstormde om dat pikachu daar op de intensive care zou liggen. Een kloeke receptioniste hield de meute tegen want anders waren ze echt doorgedrongen tot de IC. Lig je daar net een beetje bij te komen na een akelige operatie en komt er zo'n horde debielen binnen, dan denk je toch echt dat er tijdens de narcose iets mis is gegaan. 

Het ergste is nog dat er mensen zijn die er ronduit voor uit komen dat ze meedoen en die opscheppen hoeveel ze van die krengen al gevangen hebben. Ze vertellen er dan niet bij waar ze die gevangen beesten dan laten. Blijven ze dan voor eeuwig gevangen in je telefoon of laat je ze weer vrij. 

Aan mij is het in elk geval niet besteed, maar ik wil een ander natuurlijk niet zijn pleziertje misgunnen. Ik begin er niet aan, niet alleen omdat ik reuze onhandig ben met dat soort gadgets maar ook omdat het je er door ontslagen kunt worden (echt gebeurd), er ongelukken door ontstaan en ook dat je huwelijk er van naar de maan gaat. Nou dat zet je toch niet allemaal op het spel voor zo'n klein geel beestje? 

Ik ga gewoon lekker haken.

3 opmerkingen:

  1. Ik kan maar niet snappen dat mensen dit leuk vinden, werkelijk waar niet. Een spelletje op z'n tijd is leuk en ontspannend, maar ik vraag me ernstig af of dit wel gezond is als je je zo laat vangen en in de macht laat houden door een 'spel'. Zeker als je naar de gevolgen kijkt... Dan moeten er toch bellen gaan rinkelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel bizar verhaal, ik ben het helemaal met je eens! Ik ga ook lekker haken. Of breien :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was ik aan het werk in de bibliotheek, komen er tijdens de uitlening ineens ook onbekende jongeren (met rugzak en wazige blik) door de bieb dwalen...blik op standje mobiel en daar sjouwen we heen... Maar niet gestoord, want ik begreep het al: zelfs in de bieb zitten ze tussen de boeken verstopt!

    BeantwoordenVerwijderen