donderdag 18 augustus 2016

Broekrok

Vanavond om 18.00 uur gleed de schuifdeur van het kantoorgebouw soepeltjes achter mij dicht en stond ik in de volle zon op de parkeerplaats met een dikke week vakantie voor de boeg. Hoe leuk is dat? Nou best leuk!

Op weg naar huis glipte ik nog even een supermarkt in om wat spullen te halen om het avondmaal wat op te leuken. Mijn echtgenoot en ik zouden vanavond samen eten en omdat ik al vermoedde dat het wel eens wat later zou worden had ik vanmorgen al een bak met pasta uit de vriezer gehaald. Dat was niet helemaal genoeg dus vandaar de supermarkt. 

Helaas waren de stokbroden op maar als ik vijf minuten geduld had, vertelde het vriendelijke broodmeisje, dan kreeg ik een verse, warme zo uit de oven. Ik drentelde de winkel dus maar eens door en toen ik een salade had uitgezocht bracht ik de laatste minuten door voor het tijdschriftenrek. Daar keek de Linda mij vriendelijk aan en omdat het nu toch vakantie was nam ik haar mee. 

In een heerlijk naar vers gebakken brood ruikende auto reed ik watertandend naar huis. Manlief sneed het brood vakkundig in sneetjes, schonk de wijn in en wij lieten ons tevreden zakken op ons terras in de tuin alwaar helaas een akelige koude wind woei die ons subiet het huis weer in dreef. Ach ja het is augustus en dan worden de temperaturen al weer herfstig. 

Na een gezellige maaltijd nam ik de Linda met een kop koffie mee naar de bank voor een ontspannen leesuurtje. Nu gaat deze Linda over mode en dat is altijd een gevaarlijk onderwerp voor een grote-maten-mode-meid als ik. Zelden of nooit vind je in een tijdschrift  mode voor dikke billen. Gelukkig staan er veel leuke verhalen in en over tassen en schoenen kun je wel dromen want die passen altijd en ook vind ik het fijn om naar lippenstiften, nagellakken, oogschaduwen of lekkere creme's te loeren. Ik hoef het niet allemaal te hebben, maar kijken naar al dat moois is erg plezierig. 

Toch wierp ik even een blik op de mode want het is toch leuk om naar (sommige extravagante) modellen te kijken. Meestal is het niet eens betaalbaar zodat de lust om je een dergelijk kledingstuk aan te schaffen direct vergaat en dat is maar goed ook. 

Nu sloeg de schrik mij toch, na het bekijken van al het mode nieuws, direct om het hart want de broekrok is terug! Echt dat spuuglelijke ding die maar heel weinig vrouwen - net als de legging - mooi staat. De Broekrok!!! brrr.

Ik weet niet wie de broekrok heeft uitgevonden, waarschijnlijk een heel wanhopig iemand, maar die had vast een steekje los in de bovenkamer. Wat een vreselijk onflatteus kledingstuk is dat. Wellicht handig op de fiets maar trek dan gewoon een broek aan dat staat toch veel leuker?

Ik hoop van ganser harte dat deze trend niet overwaait naar de grote-maten-mode- ontwerpers want dan is er geen ontkomen meer aan. Het is al soms al zo moeilijk om iets echt moois te kopen zonder dat je de hoofdprijs betaalt. Sommige van die grote-maten- ontwerpers denken: als ik de boel maar lekker wijd maak met flink wat lappen en wat punten aan een shirt dan lijkt het nog wat, dan worden die vetrollen wel verdoezeld. Wat natuurlijk onzin is want een vetrol is niet te verdoezelen. Je hebt juist kleding nodig, die mooi gesneden, wel laat zien dat die er rollen zijn maar van zichzelf zo mooi is dat die rollen niet zo opvallen. 

Een beetje treurig bladerde ik verder in de Linda en kwam alras bij een reportage over vrouwen die er helemaal het nut niet van inzien om zichzelf en het vege lijf op te tutten. Die vinden zichzelf al mooi genoeg van zichzelf en gelijk hebben ze natuurlijk. Zo was er een dame die ruiterlijk bekende dat ze haar benen niet scheert, wat niet te zien was, want op de foto draagt ze een broek en was er een vrouw die blijmoedig vertelde dat ze geen BH meer droeg omdat de bandjes zo knelden, wat dan wel weer heel duidelijk te zien was op de foto. 

Mijn treurige bui sloeg echter direct om naar een vrolijke bui bij het lezen van het motto van een mevrouw die zweert bij een goed sexleven en voldoende slaap. Dezelfde mevrouw vertelde ook dat ze haar gezicht en vagina zo af en toe verwend met een kruidenstoombadje, want dat wakkert de levensenergie weer aan. Kijk en dan is zo'n broekrok wel weer handig! Alleen ik doe even niet mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten