zaterdag 8 oktober 2016

Nichtjes

Ik heb vier nichtjes en ze zijn me allemaal even lief. Toch hebben de oudste en de jongste een net iets specialer plekje in mijn hart dan de middelste twee en ook die zijn allebei echt leuk en lief. Het zal er wel mee te maken hebben dat het oudste nichtje van mij een tante maakte en de jongste gewoon de jongste is die hier vaak is en ik gewoon beschouw als mijn eigen kind. Net zo makkelijk.

Gisteravond kwam ze ook logeren. Nu we een logeerkamer hebben is dat een stuk gemakkelijker. Ze is dol op koken dus het liefste komt ze dan voor etenstijd om samen de keuken in te duiken en iets lekkers te maken, maar gister had ze nog een sportwedstrijd dus dat lukte helaas niet. Een volgende keer dan maar.  Eigenlijk kwam ze dit keer helemaal niet voor ons, haar oom en tante, maar voor onze dochter, haar nichtje. De beide dames gingen de stad in om iets gezelligs te doen. Leuk toch om als twaalfjarige met je grote nicht op stap te gaan. Het was hier dan ook een gegiechel van jewelste. Gezellig!

Wij hadden vandaag hele andere plannen, wij moesten vandaag na het wekelijkse boodschappenrondje naar ons oudste nichtje en haar vriend. Die hebben begin dit jaar samen een huis gekocht in de kop van Noord Holland en vandaag waren we met alle andere familie uitgenodigd om dit paleisje te komen bekijken. Nu was het af. Inmiddels woonden er ook twee eigenwijze poezenkinderen die als baby bij ze waren komen wonen en volgens de verhalen al echte ondeugende pubers aan het worden waren. 

Oudste nicht is ook nog eens jarig woensdag dus moest er behalve een kadootje voor hun samen voor het huis ook voor haar een kadootje verzonnen worden. Ik was al een poosje aan het prakkezeren waar haar nu eens een plezier mee te doen, toen ik aan mijn gehaakte omslagdoek dacht.  De grijze is al af en zou in de verkoop gaan voor een goed doel (wat uitgesteld is) en met de blauwe schoot ik al aardig mee op. Na overleg met dochter welke kleur het beste bij nichtje zou passen kwamen we tot het besluit om haar de grijze te geven als verjaarskado.





Hij moest nog ingepakt worden en toen ik bezig was om hem te controleren of ik echt alle draadjes had afgehecht en weggestopt kwam jongste nichtje naar beneden. Ze bekeek de omslagdoek en aaide er over heen en verzuchtte, ah die is lekker zacht, mag ik hem even proberen. Natuurlijk mocht dat en ik sloeg hem om haar schouders. Ze paradeerde er de kamer mee rond. Ze keek me aan en ik wist al wat haar vraag zou zijn voor ze hem stelde..........  :-)

En ja natuurlijk wil ik er ook eentje voor haar maken. Vindt je de blauwe mooi? Die lag namelijk nog in aanbouw op de bank. Ik zag haar twijfelen. Nou eigenlijk wil ik ook zo'n grijze, zei ze. Dat is goed maar eerst moet straks de deken af voor dochter en dan ben jij aan de beurt. Ze hebben trouwens nog meer kleuren bij de Zeeman dus dan kun je nog even nadenken welke kleur je graag wil. Weet je wat zei ze, we gaan gewoon gezellig samen naar de Zeeman, we komen elkaar op zaterdag toch vaak tegen in het winkelcentrum. Lijkt me een goed plan en gaan we doen. 

De grijze omslagdoek pakte ik netjes in een mooi papiertje en plakte er een strik op. Oudste nichtje voelde eens aan het pakje en zei, ik voel iets zachts. Ze maakte hem open en sloeg hem direct om haar heen. Wow wat mooi, waar heb je die nu weer gekocht want die past helemaal bij mij. Stond ik me daar toch even te stralen van trots toen mijn man vertelde dat ik hem zelf gemaakt had. Kortom nichtje was blij. 

En ik ben ook een blije tante. Twee van die meiden die blij zijn met een eigengemaakt product. Heerlijk toch. Ik ben een rijk mens.



1 opmerking:

  1. Ja, super! Die zou ook vast snel verkocht zijn voor 't goede doel :-) Je kan wel een winkeltje beginnen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen