dinsdag 22 november 2016

Op rolletjes

De dagelijkse dingen rollen weer voort hier in huis. Niet dat alles nu direct op rolletjes loopt, want het herstel van dochter verloopt minder vlot dan gehoopt, maar we rollen verder en het zal allemaal vast wel goed komen.

Ondertussen hebben we hier een akelig spook in huis. Dat kreng zorgt er voor dat de wc rollen spontaan afrollen tot op de grond. Heb je net een nieuwe rol opgehangen en voor dat je het weet rrrrttt ligt de boel weer op de grond. Hoe dat nu komt? Is dit pak wc papier behekst? Huist er een spook in ons toilet die ons graag wil plagen? Geen idee, maar lastig is het wel. Je kunt het papier zo niet op de grond laten liggen dus je wikkelt je een ongeluk om de boel weer op het rolletje te krijgen en dat wordt natuurlijk nooit meer zoals het was. 

In het toilet hier in huis loopt het dus zeker niet op rolletjes en ik prakkerzeer me suf hoe het nu toch komt dat zo'n toiletrolspook zijn intrede heeft genomen in ons kleinste kamertje. En vooral hoe krijgen we hem weg? Zou het aan de geurstokjes liggen? Ik was weliswaar even overgestapt op een ander geurtje omdat mijn favoriete geurtje tijdelijk was uitverkocht, maar ook deze ruikt erg aangenaam, al kunnen smaken verschillen natuurlijk. Gelukkig is dit flesje nagenoeg leeg en zullen we binnenkort weer overstappen op de oude vertrouwde geur, maar zal dit het spook uit zijn plaagtoestand halen? Kunnen spoken trouwens ruiken?

Allemaal vragen waarop we geen antwoord krijgen. Afwachten dus maar en hopen dat hij opkrast of anders zijn ongenoegen uit, zodat we weten waarom hij het doet. Alhoewel ik zit ook niet echt op realistische boodschappen van een spook te wachten. Stel je voor dat de lichten gaan knipperen in morse seinen (dan zou ik het nog niet kunnen ontcijferen want ik ken geen morse) of rooksignalen als je staat te koken? Nee dank je wel, ik ben nogal bang uitgevallen en dan zou ik helemaal niet meer rustig slapen.  

Ondertussen rollen we geduldig de boel weer op en knijp ik stiekem in de rollen om ze wat vierkanter te maken zodat ze het afrollen minder makkelijk afgaat, al lijkt dat nu zeker nog niet te helpen, maar wat zou het fijn zijn als als weer op rolletjes verloopt!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten