zaterdag 31 december 2016

Dag 2016, Welkom 2017

Zo, ik heb een grote pan tomatengroentensoep gekookt en met de Top 2000 op de achtergrond schrijf ik mijn laatste blogje van 2016 terwijl de klok steeds verder richting het nieuwe jaar tikt. Straks komt mijn vader een kop soep eten en gaan we met elkaar naar mijn broer en zijn gezin waar we 2016 zullen uitluiden en 2017 verwelkomen. 

2016 kende hoogtepunten en dieptepunten, eigenlijk zoals elk jaar, maar was overwegend goed te nomen. De dieptepunten laten we lekker voor wat het was en ik concentreer me op de hoogtepunten, want die waren er voldoende. Dochter haalde haar VWO diploma en mocht starten op de Universiteit Utrecht. Zoon ging zijn grote liefde achterna, vond daar een baan en is nu gelukkig in Marseille, om er maar een paar te noemen.

Zelf heb ik me op mijn werk weer op een paar mooie nieuwe dingen mogen storten en weer veel nieuwe dingen mogen leren. Hoe heerlijk is het als je werk hebt wat je hart raakt en wat je met zoveel plezier doet? Fijn toch? 

In 2016 ging ik op een haakcursus en werd onmiddellijk besmet met het haakvirus. Dat is nog steeds niet uitgeraasd en wat een plezier geeft het om met een haaknaald en een draadje iets moois te creëren. Door deze nieuwe hobby heb ik in blogland kennis gemaakt met dames die ook besmet zijn met dit virus en die daar ook nog leuk over kunnen schrijven. Daar heb ik veel plezier in en ik hoop ook in 2017 weer van hun verhalen te mogen genieten en bovenal zelf vele meters weg te mogen haken. Ik heb er zin in.

Ook herontdekte ik Yoga en maak ik sinds september deel uit van een leuke groep vrouwen waarmee ik samen, onder leiding van de yogajuf,
elke week het vege lijf in diverse posities tracht te vouwen. Dat lukt vaak wel en soms ook niet, maar elke dinsdagavond voelt het lijf prettiger aan na de yogales dus die houden we erin in 2017.

Wat ga ik nog meer doen in 2017? Nou vooral veel van mijn man, kinderen en familie houden. Weer proberen alles uit mezelf te halen op mijn werk en daarin trachten het verschil te maken. Ik wil lekker koken, een paar keer een lang weekend naar Marseille, beter gebruik maken van mijn museumkaart en meer tijd voor mezelf en ontspanning maken. Verder wil ik nu eens echt die deken afmaken (daar moeten nu toch nog 2 rijen tussen) maar daarover later meer.

Ik wil vaker glimlachen naar de mensen op straat, een helpend handje uitsteken of zomaar eens een praatje maken. Genieten van de kleine dingen! Ik wil vooral hopen dat 2017 wat verdraagzamer wordt, dat er geen aanslagen meer plaatsvinden, dat oorlogen stoppen en dat mensen vrede sluiten. Dat er geen kinderen meer met lege ogen in een camera kijken en daarin alle oorlogsellende weerspiegelt zien waar ze midden in zitten. Dat zou ik zo graag willen in 2017!

Fijne jaarwisseling en een goed en gezond 2017 toegewenst!






1 opmerking:

  1. Ook jij was aan het 'overdenken'... Het is goed om van tijd tot tijd de balans eens op te maken. Soms doe ik dat ook aan het einde van een seizoen ..
    Ik hoop dat 2017 gaat brengen wat je hoopt! Een heel fijn, gelukkig en voorspoedig nieuwjaar gewenst Annemarie...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen