zaterdag 25 maart 2017

In het warretje


Donderdagmiddag lag de envelop met drie bolletjes soft fun van Scheepjes op de mat en natuurlijk kon ik het niet laten om mijn breinaalden te voorschijn te halen en dezelfde avond een beginnetje te maken. Handig vond ik het van Scheepjes dat er vanuit het midden van het bolletje een draadje steekt met daarop: Easy start en ik nam dan ook dat draadje om de 29 steken op te zetten van het linker deel van het achterpandje. Tot zover niks aan de hand en donderdagavond breidde ik het boordje en een paar toeren tricot steek. 

Gister had ik een drukke, maar leuke dag in Meppel. Grappig was dat op de weg er naar toe - mooi ritje is dat hoor, zo door de polder - in een weiland Ooievaars liepen. Prachtige vogels zijn dat. Sierlijk stapten ze door een weiland en eentje koos het weide luchtruim en vloog vlak voor de auto langs zodat mijn collega en ik een goed zicht hadden. Ze had geen doek in haar snavel met een baby er in. Dat dan weer niet helaas. Ook op de terugweg zagen we er nog een paar en spotte ik een Ree. Altijd fijn als ik zelf niet hoef te rijden en ik van een mooi uitzicht kan genieten. 

Thuis ging ik weer verder met het babytruitje, helemaal geïnspireerd door die prachtige Ooievaars, en breide ik een aantal toertjes, totdat ineens de hele boel spaak liep. Er was een ernstig conflict ontstaan in het midden van het bolletje want er kwam een ander boos begin draadje uit gekropen en die had zich van pure nijd om mijn aanvoerdraad gewonden. Zie dat maar eens op te lossen. 
Nu heb ik een klein bolletje van het boze, ontsnapte draadje als aanhangsel van de grote bol en probeer ik om de naald de boel weer uit elkaar te halen en prijs ik me gelukkig dat zo'n babytruitje maar klein is, zeker als het de helft van een achterpandje betreft en dat ik als dit deel klaar is vast de kans krijg om er weer een goede bol van te maken. Ik zou natuurlijk ook de draad kunnen afknippen en nu de bol ontwarren en dan weer aanhechten maar dat doe ik liever niet. Dan maar even puzzelen. 

Al vraag ik me af hoe dat nu toch mogelijk is? De firma Scheepjes zal toch zijn bolletjes niet met de hand opwinden zodat een medewerker die even geen zin had, of afgeleid was of hevige hoofdpijn er een potje van heeft gemaakt. Ze zullen al die mooie bolletjes toch wel machinaal opwinden mag ik hopen, maar ja waar is het dan mis gegaan en hoe komt de boel nu zo in het warretje? Geen idee, maar hoe sereen ik gister was na het aanschouwen van al die Ooievaars zo warrig ben ik nu met al de knopen die ik moet ontwarren.  Nou gaat vast goed komen.

2 opmerkingen:

  1. Oh, je zou haast denken dat daar die meneertjes achter zitten!
    Ze nemen vast een beetje wraak...
    Succes met de warboel en blijf kalm!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, vervelend! Ja, dat verwacht je niet als je een A-merk koopt. Ik sluit me aan bij 't advies van Elizabeth: succes en blijf kalm!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen