vrijdag 23 juni 2017

Sjaal op reis!

De sjaal voor schoondochter is eindelijk af. Morgen gaat ze op de post samen met nog andere cadeautjes voor haar verjaardag. Het document waar onze zoon op zat te wachten is eindelijk binnen dus kan de sjaal op reis.

Schoondochter is weg van het liedje "Aan de kust" van de Zeeuwse popgroep BLØF. Het is gewoon schattig om haar met een zwaar Frans accent het liedje mee te horen zingen. Daarom bedacht ik dat het wel leuk zou zijn om een sjaal te haken met een Zeeuws patroon.
De bol Unikat kocht ik bij Jeanet van Atelier Jaffari in Arnemuiden. Ik bestelde hem per post want even op en neer van Amsterdam naar Arnemuiden zit er niet in. Best jammer want het is zo'n leuk stadje evenals de winkel van Jeanet. Ik zou graag willen dat ze hier op het dorp een tweede zaak zou openen, maar dat is maar gekheid natuurlijk. Op het blog van Jeanet had ik ook het patroon gezien voor de Zeeuwse sjaal en deze kreeg ik bij de bol Unikat. Zie hier. 


Het is een makkelijk patroon om te haken en het Unikat garen haakt heel erg prettig. Een sjaal dus met een typisch Zeeuws (en dus Nederlands) patroon voor een speciale Franse mademoiselle.  Ik was met de sjaal bezig toen ze hier in mei waren en ze vroeg wat het moest worden. Natuurlijk vertelde ik niet dat het een sjaal voor haar zou worden en ze zei dat ze hem heel mooi vond. Ik hoop natuurlijk dat dit ook echt zo is, maar als dat niet zo is kan ze hem natuurlijk altijd nog gebruiken als poetsdoek. Of in de kattenmand draperen want ze willen graag ook nog een kat. Enfin hij gaat morgen op reis en we gaan vast horen wat ze er van vindt. 

Weer een project af. Dat is fijn, maar wat zal ik nu eens gaan doen. Ik denk eerst mijn blokkendeken maar afmaken. Daar moet ik alleen nog lange rijen zwarte stokjes haken en dan de banen aan elkaar zetten. Al met al nog een best klusje maar moet te doen zijn. Al is dat niet een slim klusje als het zo warm is met zo'n lange lap op je schoot. Dat is met het Unikat garen wel ideaal. Heerlijk materiaal is dat. Daar heb ik trouwens nog een bol van liggen, eens even bedenken voor wie ik daar eens wat van zal maken. Wordt vervolgd.

2 opmerkingen:

  1. Een prachtig cadeau! Ik had nog wel meer foto's willen zien :-)
    Groetjes en fijn weekend!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als die niet in de smaak valt... Zeker weten dat je schoondochter deze sjaal geweldig vindt! Een bestelling bij Jeanet is goed te doen, heb er goede ervaringen mee. Maar wat zou het leuk zijn om daar regelmatig binnen te struinen hè... Ze is echt wel een begrip in handwerkend Nederland!
    Fijn weekend en succes met je blokkendeken ...

    BeantwoordenVerwijderen